Παρασκευή 27 Σεπτεμβρίου 2013

Η αποτυχία στη ζωή μας...

Μήπως νιώθουμε ότι η αποτυχία μας ακολουθεί σε ότι κι αν κάνουμε; Μήπως νιώθουμε αποτυχημένοι σε έναν ή περισσότερους τομείς της ζωής μας;


Δεν πρέπει να απογοητευόμαστε με ένα ή περισσότερα αρνητικά αποτελέσματα που έχουμε βιώσει και δεν θα πρέπει να κρίνουμε τις μελλοντικές μας προσπάθειες και τις πιθανές επιτυχίες ή αποτυχίες με βάση τις προηγούμενες αποτυχίες μας.

Όλοι οι άνθρωποι έχουν αποτυχίες στη ζωή τους. Οι αποτυχίες που έχουμε βιώσει δεν καταδικάζουν το παρόν και το μέλλον μας. Στόχος είναι να μπορούμε να μάθουμε μέσα από τις αποτυχίες μας, εστιάζοντας στο πώς θα βελτιώσουμε τον εαυτό μας και δεν θα επαναλάβουμε τα ίδια λάθη. Αν από την αρχή ξεκινάμε με τη σκέψη ‘ποιος ο λόγος να προσπαθήσω αφού ξέρω το αποτέλεσμα που θα έχω;’, ‘ποιο το όφελος αφού ούτως ή άλλως θα καταλήξω σε μια ακόμη αποτυχία;’.


Ας αναρωτηθούμε:
Μήπως η αίσθηση της αποτυχίας μ’ ακολουθεί από τα παιδικά μου χρόνια;
Μήπως στο σχολείο ένιωθα ότι δεν ήμουν τόσο καλός όσο τα άλλα παιδιά και ένιωθα κατώτερος;
Μήπως ένιωθα ότι οι γονείς μου είχαν υψηλές προσδοκίες από μένα;
Μήπως ένιωθα ότι δεν μπορώ να ανταποκριθώ στις προσδοκίες των γονέων, των άλλων ή του εαυτού μου;
Μήπως είναι έντονος ο φόβος της κριτικής ή ο φόβος της απόρριψης που βιώνω;
Μήπως είμαι πολύ ανασφαλής και δεν εμπιστεύομαι καθόλου τον εαυτό μου;
Μήπως κάθε φορά απλά βρίσκω κάποιες δικαιολογίες για την αποτυχία μου αλλά δεν ψάχνω να βρω τα αίτια αυτής της αποτυχίας;

Είναι σημαντικό μετά από μια αποτυχία να αναλύσουμε τι συνέβαλε στην αποτυχία μας και πώς μπορούμε να αλλάξουμε την επόμενη φορά ώστε να φτάσουμε στην επιτυχία.
Όσο περισσότερο ζούμε με το φόβο της αποτυχίας τόσο πιο πολύ νιώθουμε ότι μας κυνηγά η αποτυχία και τόσο πιο πολύ τη συναντάμε στο δρόμο μας…



Αν κάνεις αυτό που πάντα κάνεις, θα παίρνεις πάντα αυτό που παίρνεις.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου