Τετάρτη 31 Ιουλίου 2013

Η αυτοεκτίμηση με λίγα λόγια..



Τι σημαίνει; Πόσο εκτιμώ τον εαυτό μου, πόσο τον σέβομαι, τον φροντίζω, τον αγαπώ και τον εμπιστεύομαι;

Αρχίζει να διαμορφώνεται από τη στιγμή που γεννιόμαστε και είναι μια έννοια που βρίσκεται υπό διαμόρφωση σε όλη μας τη ζωή. Πιο σημαντικά και κρίσιμα είναι τα πρώτα χρόνια της ζωής του ατόμου μέχρι και την εφηβεία.

Η αυτοεκτίμηση εξαρτάται από την αλληλεπίδρασή μας με το περιβάλλον και κυρίως με τους σημαντικούς άλλους, που είναι οι γονείς, η ευρύτερη οικογένεια, οι φίλοι, οι σύντροφοι και το εργασιακό μας περιβάλλον.

Έχω αυτοεκτίμηση;
Ας αναρωτηθώ:
Τι σκέφτονται οι άλλοι για μένα; Πώς με βλέπουν οι άλλοι; Με εκτιμούν;
Τι έχω καταφέρει μέχρι σήμερα, αναγνωρίζω τις επιτυχίες μου;
Χρησιμοποιώ αρνητικούς χαρακτηρισμούς για τον εαυτό μου;
Αναγνωρίζω τα θετικά στοιχεία που έχω στον χαρακτήρα μου;

Μήπως έχω χαμηλή αυτοεκτίμηση;
Η χαμηλή αυτοεκτίμηση θα μπορούσε να εκφραστεί με ανασφάλεια, ένα αίσθημα κατωτερότητας, αίσθηση αδυναμίας να τα καταφέρω, έλλειψη εμπιστοσύνης στον εαυτό μου, έντονη ευαισθησία στην κριτική των άλλων, ίσως σκληρή κριτική στον εαυτό μου, τάση για σχέσεις εξάρτησης, μικρές προσδοκίες από τον εαυτό μου, αλλά και μικρές απαιτήσεις από τους άλλους, δυσκολία διεκδίκησης ακόμη και πραγμάτων που μου ανήκουν και δυσκολίες στις σχέσεις μου. 
 

Τι μπορώ να κάνω;
Φροντίζω τον εαυτό μου- νιώθω όμορφα με τον εαυτό μου, μαθαίνω να ζω μαζί του, τον αποδέχομαι- μήπως μέχρι σήμερα πίστευα ότι το κάνω αλλά δεν το έχω καταφέρει;
Δεν είμαι αυστηρός με τον εαυτό μου ως προς την κριτική που του ασκώ- αυτό δεν σημαίνει πως θα πάω από το ένα άκρο στο άλλο- βλέπω τα αρνητικά και προσπαθώ να τα βελτιώσω αλλά δεν ξεχνώ να βλέπω και τα θετικά που έχω.
Σέβομαι τον εαυτό μου- σημαίνει αναγνωρίζω την αξία μου, εκφράζω την αγάπη προς τον εαυτό μου και απαιτώ τον σεβασμό και από τους άλλους βάζοντας όρια.
Δείχνω εμπιστοσύνη στον εαυτό μου και στις αποφάσεις που λαμβάνω για τη ζωή μου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου