Τετάρτη 29 Αυγούστου 2012

Παράλογες ιδέες, του Ellis


11 ΠΑΡΑΛΟΓΕΣ ΙΔΕΕΣ: οι οποίες έχουν εντυπωθεί στο Δυτικό τουλάχιστον πολιτισμό και δυσκολεύουν τη ζωή του ανθρώπου.

  1. Είναι απολύτως απαραίτητο να με αγαπούν, να με εκτιμούν και να με αποδέχονται όλοι στο περιβάλλον μου.
  2. Για να αξίζω θα πρέπει να είμαι ικανός επαρκής και να επιτυγχάνω σε όλα.
  3. Μερικοί άνθρωποι είναι κακοί, γι’ αυτό πρέπει να κατηγορούνται και να τιμωρούνται.
  4. Είναι τρομερά καταστροφικό να μην γίνονται τα πράγματα όπως τα θέλω.
  5. Η δυστυχία είναι αποτέλεσμα εξωτερικών γεγονότων, τα οποία δεν μπορώ να ελέγξω.
  6. Αν κάτι είναι επικίνδυνο και βλαβερό, αυτό πρέπει συνέχεια να απασχολεί τη σκέψη μου.
  7. Είναι πιο εύκολο να αποφεύγω τις δυσκολίες και την προσωπική ευθύνη παρά να τις αντιμετωπίζω κατά πρόσωπο.
  8. Είναι απαραίτητο βασίζομαι στους άλλους και να έχω την υποστήριξη κάποιου ισχυρότερου.
  9. Οι προηγούμενες εμπειρίες και γεγονότα στη ζωή μου καθορίζουν την τωρινή μου συμπεριφορά και δεν μπορούν να αλλάξουν.
  10. Πρέπει να απασχολούμαι και να στεναχωριέμαι με τα προβλήματα των άλλων.
  11. Υπάρχει πάντοτε μια σωστή και συγκεκριμένη απάντηση σε κάθε πρόβλημα κα είναι καταστροφικό αν δεν μπορώ να τη βρω.

Αυτές τις παράλογες ιδέες τις μαθαίνουμε από το οικογενειακό μας περιβάλλον, ενισχύονται όμως και από την κοινωνία, και αποτελούν τις βασικές αιτίες των συναισθηματικών διαταραχών.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου